5-6 Yaş Hazırlık

HAZIRLIK SINIFLARI
Öğrencileri ilkokula, okuma ve yazmaya da hazırlayan etkinlikler uygulanmaktadır. Öğrencilerin farklı öğrenme türlerinde baskın olabileceği göz önünde bulundurularak görsel, işitsel ya da kinestetik öğrenme türlerinin hepsine hitap eden çalışmalar yapılmaktadır. Okul öncesi dönemdeki öğrencilere uygun olarak daha çok yaşayarak öğrenmeye yönelik etkinlikler uygulanmaktadır.

Matematik ve Fen uygulamalarında  her öğrencinin aktif olarak katıldığı GEMS programı uygulanmaktadır. GEMS programında öğretmenin rolü açık uçlu sorular sorarak liderlik etmektir. Açık uçlu sorularla öğrencilerin yaptıkları üzerine sürekli düşünmeleri ve ulaştıkları sonuçları yorumlamalarını destekler.
Yaratıcılık ve hayal gücünün en yüksek seviyelerde görüldüğü okul öncesinde öğrencilerin kapasitelerini geliştirme teknikleri çok büyük yer tutmaktadır. Okulumuz kapasiteyi geliştirme tekniklerine önem vermektedir. Scamper tekniğini kullanarak öğrencilerin beyin fırtınası tekniğini kullanarak hayal gücü, yaratıcılık ve problem çözme becerilerinin gelişmesini sağlamaya yönelik çalışmalar yapılmaktadır. 
Yılsonu portfolyo çalışmasında öğrenciler, çalışmalarından kendisinin seçtiği örnekleri ailesine özelliklerini anlatarak sunum yapmaktadır. PVP yaklaşımında yer alan bu çalışmayla öğrencilerin, yıl içerisinde yaptıkları çalışmaları ailelerine anlatarak sunum becerilerini geliştirilmektedir.
Sosyal uyum ve duygu çalışmalarına yönelik oyun çalışmaları yapılarak öğrencilerin duygularının farkına varması ve ifade etmesine yönelik ve arkadaş ilişkilerini geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Okul öncesi dönem çocukların karakter gelişiminde çok önemli bir yere sahiptir. Bu nedenle yıl içerisinde değerler eğitiminde barış, sevgi, saygı, arkadaşlık, yardımseverlik ve sorumluluk gibi konularda çeşitli çalışmalar yapılmaktadır.

 

Kulüp ve Branş etkinlikleri
İngilizce, İngilizce Bilgisayar, Fen, Satranç, Beden Eğitimi, Müzik, Bale, Drama ve kulüp çalışmaları eğitim - öğretim yılı süresince programda yer almaktadır. Bu etkinlikler branşı konusunda uzman öğretmenler liderliğinde, aynı zamanda sınıf öğretmeni desteğiyle yürütülmektedir.
 

ILP
( INTENSIVE LANGUAGE PROGRAMME )
YOĞUNLAŞTIRILMIŞ DİL(İNGİLİZCE) PROGRAMIİngilizce programı olarak, oyunla öğrenme metodu ile ILP (Intensive Language Programme)  uygulanmaktadır.Anaokulumuzda uygulanan ILP İngilizce Programı’nın temel amacı, İngilizce’nin zevkli ve eğlenceli bir şekilde edinilmesinin ilk adımlarını atmaktır. 
Başlangıç seviyesindeki iletişimleri için gerekli olan kelimeleri öğretmek, İngilizce dinleme ve konuşma becerilerini oluşturacak temel oluşumları sağlamak ve genel olarak gelecek yıllardaki Yabancı Dil öğretimine yönelik bir alt yapı hazırlamaktır. ILP programımızda, amacımız iki dil bilen çocuklar yetiştirmenin yanı sıra aynı zamanda onların bilişsel, duyuşsal, sosyal, kültürel gelişimlerine katkıda bulunmaktır. Bu  program ile Yabancı dil öğrenimi beynin işleyişine uygun hale getirilir. Her öğrencinin öğrenme biçiminin farklı olabileceği, sekiz farklı zeka (sosyal-matematiksel-görselbedensel-kinestetik-müziksel-sözel-doğal) olduğunu ve her zekanın diğeri ile koordineli çalıştığını, dikkat ve hafıza üzerinde duyuların ve duyguların önemini, bilginin ediniminde birden fazla hafıza bölümüne gönderilerek öğrenmenin kalıcı olacağını kabul etmekteyiz.Tüm bunlar göz önünde bulundurularak oluşturulan program öğrencilerin daha hızlı, daha kalıcı, dilin müziği ve kalıplarını farkında olmadan almalarını ve kullanmalarını sağlar.

HEDEFLERİMİZ
Florya Koleji Anaokulları’nda, Türk ve yabancı öğretmenler tarafından verilen İngilizce dersleri; Story Telling Time – Art and Craft Time – Activity and Song Time – Computer Time olarak farklı pencerelerden planlanır. İngilizce dersleri, öğrenmenin aktif olarak gerçekleştiği, öğrenci merkezli ortamlarda yürütülmektedir. Öğrencilerin sınıf arkadaşları ve öğretmenleriyle etkileşim kurabilecekleri, özgüven ve yeterlik geliştirmeleri için risk alabilecekleri güvenli bir ortam olarak düzenlenmektedir. 
İngilizce ILP müfredatı, bağlamdan uzak, bir dizi ayrık gramer öğesi olmak yerine temalar ve konular etrafında düzenlenmiş olup; anadil öğrenme modeli izlenmektedir. Bu süreçte hatalar öğrenmenin vazgeçilmez parçaları olarak düşünülür ve dilbilgisi öğeleri yerine oyunlar, şarkılar, tekerlemeler ve anlatılan hikayelerin canlandırılması ve resimlerle anlatımı öğrencilerin kendilerini ifade etmede yaratıcı yöntemler kullanmaları yoluyla birey olarak gelişme olanağı bulmalarını hedeflemektedir.
Öğrencilerimiz dil bilincini farkında olmadan ‘’Yaparak – Yaşayarak’’ edinirler. Hatta bu edinime ‘’Hata yaparak, risk alarak, işin içine bizzat girerek’’ öğrenme de diyoruz.  Florya Koleji olarak dil ediniminin bir süreç olduğunu biliyor ve öğrencilerimize güveniyoruz. 

ETKİNLİKLERİMİZ :                

                  Story time (hikaye okuma saati)
                  Activity time (aktivite saati)
                  Circle time
                  Song time (şarkı saati)
                  Art and craft time (el becerilerini geliştirme)
                  Fun time (oyun saati) 
                  Computer time(İngilizce bilgisayar)

Hazırlık sınıflarında kulüp çalışmalarına önem verilmektedir. Öğrencilerin ilgi ve yetenekleri göz önünde bulundurularak, öğrencilerin ve velilerin istekleri dahilinde her öğrencinin Modem dans, Drama, Vals veya Halk oyunları kulüplerinden birinin çalışmalarına katılımları sağlanmaktadır.

BİLİM 
Doğa, fen ve matematik alanlarına yönelik olarak öğrencilerin eğlenerek öğrenebileceği etkinlikler laboratuar ortamında yapılmaktadır. Konular doğa, bitkiler ye hayvanlar gibi doğa ile ilgili etkinlikleri içermektedir. Mad Science etkinlik saatlerinde, konularında uzman ekip eşliğinde öğrenciler bilimle tanışmaktadırlar, fen ve bilime karşı ilgi ve isteklerini eğlenerek ve yaşayarak öğrenme yoluyla geliştirmektedirler.
Çocuğun entellektüel eğitimini oluşturan şey, onun kişisel faaliyetleridir. Çocuğun bilimi öğrenmesi değil, onu icat etmesi gerekir. Çocuk her şeye dokunmalı, her şeyi ellemeli, derslere öncülük eden tecrübeye sürekli olarak başvurmalı, onun yerine düşünmeden onun düşünmesine izin verilmelidir. Bu hedefler doğrultusunda çocukların merak ve keşfetme duygularını destekleyecek materyaller Fen ve Doğa merkezlerinde çocukların ulaşabilecekleri ve inceleyebilecekleri şekilde hazırlanan fiziksel düzende sunulmaktadır. BEDEN EĞİTİMİ Beden Eğitimi etkinlikleri, yaş gruplarındaki fiziksel gelişimleri göz  önünde bulundurularak planlanmış, jimnastik, yüzme ve top oyunları  etkinlikleri dönüşümlü olarak haftalık eğitim programında yer  almaktadır.

BALE
Bale çalışmalarında, öğrencilerin yaş grubu gelişimsel özellikleri göz önünde bulundurularak, vücutları için doğru duruşun sağlanması, kasların uzaması için streç hareketler ve işitsel gelişimleri için ritmik oyunlar ile işitsel, görsel ve bedensel gelişimlerine destek verilmektedir.

MÜZİK
Müzik etkinliklerinde, Orff çalışmaları uygulanmakta olup öğrencilerin işitsel algı ve bellek becerilerinin arttırılması, sesin doğru ve düzgün biçimde kullanılması ve müziksel-ritmik zekânın desteklenmesi amaçlanmaktadır.

MODERN DANS
Dans yalnızca eğlence ve zevk demek değildir. Dans tamamen bilinç altını hareketlendiren, özgür eğitici bir oyun halini alır. Çocuklar dikkate değer bir konsantrasyonla kendi düşüncelerini gerçekleştirmeye çalışırlar. Dans içinde kolaylıkla bir rolü üstlenirler, hızlı ve özellikle yavaş hareket ederler, gerektiğinde sessiz gerektiğinde de gürültülü olurlar. Dans etmek isteyen çocuk kendi hareketlerinin müzik ya da ritm tarafından yönlendirilmesine hazırlıklı olmak zorundadır. Bu nedenle dinleme eğitimi, dans etmeye en önemli hazırlıklar arasındadır. Çocuk, bedenini kullanmak için müziği dinlemeye yönelir ve dolayısıyla müzik dinlemeyi öğrenir.  

DRAMA
Eğitici drama çalışmaları ile öğrencilerimiz, bedenlerini kullanarak, ifade edici dil, görsel algı, yaratıcılık, kendilik algısı, problem çözme becerileri ve hayal güçlerini öğrenme deneyimlerine taşırlar. Bilişsel gelişimin yanı sıra, temelde sosyo-duygusal gelişimi destekleyen en önemli etkinliklerimizden Drama çalışmaları, yapılandırılmamış materyallerle, öğrencinin tamamen aktif ve etkin olarak katıldığı, atölye nitelikli uygulamalarla gerçekleştirilmektedir. 

SATRANÇ 
Satrancın temel bilgilerinin verildiği bu aktivitede amaç; düşünme, problem çözme becerilerinin geliştirilmesidir. Bu süreç ise kendiliğinden konsantrasyon sürelerinin arttırılmasını sağlamaktadır.

  • 02 Eylül 2019 Pazartesi günü okulumuzun Anasınıfı ve 1. sınıf öğrencileri, 2019-2020 Eğitim-Öğretim yılına oryantasyon programı ile başladılar.Okul Müdürümüz Bahar Birkal velilerimizi ve öğrencilerimizi neşeyle karşıladı

  • Hizmet içi eğitimlerimiz kapsamında 26 Ağustos Salı günü Ortaokul öğretmenlerimize, Eğitim Teknolojileri Koordinatörümüz Lara Özer tarafından ´Eğitimde Oyun, Oyunlaştırma ve Eğitsel Oyun Tasarımı´ isimli atölye çalışması

  • Hizmetiçi mesleki gelişim çalışmalarımız iki farklı eğitimle devam etti. İlkokul Sınıf Öğretmenlerimiz, İngilizce Öğretmenlerimiz ve Rehber Öğretmenimiz, Akıl Oyunları Eğitmeni Belma Birlikbaş?tan, "Uygulamalı Akıl Oyu

  • Türkiye Cumhuriyeti topraklarını "Vatan" yaparak, 30 Ağustos 1922 tarihini büyük ve şanlı bir zafer olarak tarihe kazımış olan başta Cumhuriyetimizin Kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk´ü, silah arkadaşlarını, Kurtuluş S

  • 2 Eylül Pazartesi günü Anasınıfı ve 1. Sınıf öğrencilerimizle yeni eğitim-öğretim yılına ´Uyum Eğitimi´ programımızla saat 08.30?da başlıyoruz.

  • Hizmet içi eğitimlerimiz kapsamında 26 Ağustos Pazartesi günü Uşak Üniversitesi Dr. Öğretim Üyesi Türker Toker ´Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri´ konulu sunumuyla tüm kademelerden öğretmenlerimizle bir araya

  • Ortaokul 5. ve 8.sınıflarımızın uyum ve hazırlık programları 26 Ağustos Pazartesi günü yapılan bilgilendirme toplantısı ile başladı. İki hafta boyunca sürecek derslerimizle, bu yıl ilk kez ortaokullu olmanın heyecanını t

  • Hizmet içi eğitimlerimiz kapsamında 23 Ağustos Cuma günü tüm öğretmenlerimize, Eğitim Teknolojileri Koordinatörümüz Lara Özer ve Uygulamalı Dersler zümre başkanımız Kemal Temiz tarafından ´Rekreatif Oyunlarla Ekip Olma´

  • Hizmet içi eğitimlerimiz kapsamında 23 Ağustos Cuma günü tüm lise ve ortaokul öğretmenlerimize, ortaokul müdür yardımcımız Caner Öztürk ve Rehberlik birimi zümre başkanımız Funda Aliakar tarafından ´Çatışma Yönetimi´ isi

  • Hizmet içi eğitimlerimiz kapsamında bu hafta Anaokulu öğretmenlerimiz (2-5 yaş), Anasınıfı öğretmenlerimiz (5-6 yaş), Sınıf öğretmenlerimiz (1-4 kademesi) ve ilkokul yabancı dil öğretmenlerimiz Eğitim Teknolojileri Koord

  • Sınav gruplarımız olan 11 ve 12. Sınıf öğrencilerimize, yaz döneminde başladığımız canlı ders anlatımlarımızdan sonra, 21 Ağustos itibarıyla TYT-AYT hızlandırma programımız yoğun katılımla başlamıştır. Yeni eğitim öğre

  • Bugün okulumuzda Mind Academy kurucuları ve eğitmenleri Melike Ateş ve Arzu Özçetin bizlerle birlikte oldu. Etkili Takım Liderliği konusunda okul yönetimi ve zümre başkanlarımıza çok verimli ve keyifli bir eğitim gerçekl

  • Özel Florya Koleji olarak, yeni Eğitim-Öğretim yılına hazırız. Yeni eğitim-öğretim yılımıza bugün kurucu temsilcilerimiz, yönetim kadromuz, öğretmenlerimiz ve tüm personelimiz ile birlikte keyifli bir kahvaltı eşliğinde

  • 17 Ağustos 1999 Marmara Depreminde hayatını kaybedenleri saygı ve rahmetle anıyoruz, geride kalanlara sabır diliyoruz. #17Ağustos #17Agustos1999

  • GURUR TABLOMUZ Üniversite hazırlık ve yerleştirme süreci sonucunda hedeflerine ulaşarak büyük bir başarı gösteren tüm öğrencilerimizi kutlarız. Bu süreçte onları son güne kadar destekleyen veli ve öğretmenlerimizi tebrik

  • Kurban Bayramı?nın ülkemize ve tüm insanlığa barış, huzur ve esenlik getirmesini temenni eder, dostluk ve birlik duygularımızın pekiştiği, sağlıklı nice bayramlar dileriz.

  • Kurban Bayramınızı en içten dileklerimizle kutlar. Mutluluk ve huzur içerisinde bir bayram geçirmenizi dileriz.

  • Bu yıl üniversite sınavına giren 12. Sınıf öğrencilerimizin YKS tercih süreci 23 Temmuz Salı günü başladı. En az sınava hazırlanmak kadar stresli ve zor olan bu süreçte, rehber öğretmenlerimiz doğru bir tercih için öğren

  • Florya Koleji Yaz Okulu bugün sona eriyor. Öğrencilerimizin sosyal, psikolojik ihtiyaçlarını ve bedensel aktivitelerini geliştirmek üzere oluşturulan yaz okulu programında çeşitli etkinliklerle verimli, eğitici ve eğlenc

  • Bu yıl 8.Sınıfa başlayacak olan öğrencilerimizin Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamında girecekleri 2020 MEB Merkezi Sınavı için hazırlıklarımız başladı. 22 Temmuz Pazartesi günü başlayan Online Canlı Ders Anlatımlarımı

  • Sanal sınıflarımız aracılığıyla Türkiye´nin, hatta Dünya´nın her yerinden Yüksek Öğretim Kurumları sınavı hazırlıklarına 16 Temmuz itibariyle başladık. Özel Florya Anadolu Lisesi ve Özel Florya Fen Lisesi öğrencileri 16

  • Yabancı Dil Ağırlıklı 5. Sınıf kayıtlarımız devam ediyor.

  • 15 Temmuz 2016 tarihinde büyük bir demokrasi sınavından geçtik. Vatanımız uğruna kendilerini siper eden şehitlerimizi ve gazilerimizi minnet ve saygıyla anıyoruz. 15 Temmuz Demokrasi ve Milli Birlik Günümüz Kutlu olsun.

  • İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü?nün her sene düzenlediği, öğrencilerin temel bilim alanlarına ilgisini arttırmak amacıyla uygulanan İstanbul Bilim Olimpiyatları Sınavı?na okulumuz öğrencileri her branştan katılmıştır

  • Florya Koleji Yaz Okulu 17 Haziran 2019 Pazartesi gününden beri keyifle sürüyor. Öğrencilerimizin sosyal, psikolojik ihtiyaçlarını ve bedensel aktivitelerini geliştirmek üzere oluşturulan yaz okulu programında çeşitli et

  • Sıkça Sorulan Sorular

  • Başarılarımız

  • Bilgi Talep Formu

  • Kayıt Bilgileri

  • İnsan Kaynakları

  • Blog Sayfaları

  • Yemek Menüsü